7 + 1 důvod proč máte málo klientů a jak to napravit

04.09.2016 07:19

Po dlouhých měsících, kdy jste místo večírků s přáteli, hltali každou informaci. Co jste místo sledování oblíbených seriálů, googlovali o virtuálních asistentech každé slovo. Co jste s velkým nadšením zahájili svou virtuální praxi...

...se nic neděje.

 

Žádný email se zajímavým projektem.

Když už někdo píše, tak vyčůránek s představou, že pro něj budete dělat zadarmo.

Telefon nezvoní.

 

Počáteční radost a nadšení se vytrácejí a přichází frustrace a zklamání.

 

Zkoušíte, co se dá.

 

Pokud ani píseň proti trudomyslnosti nepomáhá...

 

Polární noc, má zvláštní moc...

Kdepak. Ani ťuk.

 

Pak vám možná pomůže pár rad ohledně chyb, které amatérští virtuální asistenti dělají.

 

 

 

 

UKAŽTE LIDEM ROZDÍL MEZI VÁMI A OSTATNÍMI

 

 

 

Pro podnikatele je firma jako vlastní dítě.

Nesvěří kteroukoliv část péče o ni JEN TAK někomu cizímu. Z mnoha důvodů.

Nedostatečná důvěra potenciálních klientů je zásadní překážkou v jejich získávání.

 

To, že někdo ordinuje, z něj ještě nedělá dobrého doktora.

Takhle uvažuje každý potenciální zákazník.

 

Jsem nejlepší, nejrychlejší, nejspolehlivější. Klienti se o mně perou.

To o sobě může říci každý. Ale dokázat to...

 

Zejména při práci na dálku, kdy se se svými klienty nikdy nesetkáte, je budování důvěry velice důležité.

 

Chybou je, nemít přesvědčivý způsob, jak ukázat své znalosti. Že opravdu umíte to, co slibujete.

Ukažte, že to,co děláte, FUNGUJE.

 

UKAŽTE ROZDÍL MEZI VÁMI A OSTATNÍMI tak, aby byl pro lidi snadno pochopitelný.

 

TŘEBA TAKHLE... jako to děláme my:)

 

 

 

Nebo jako to dělá Zippie - platforma nabízející finanční služby bez potřeby bankovního účtu

 

 

pomozte klientům vybrat správného virtuálního asistenta

 

 

Nebo Work-Bench.com když porovnává tato cloudová řešení

 

 

jak lidem přiblížit výhody vašich služeb virtuálního asistenta

 

 

 Jen důkazy se počítají.

 

Slova spokojených klientů, osvědčení a certifikáty, vítězství v soutěžích. To všechno nejen buduje vaši důvěryhodnost, ale také zvyšuje hodnotu vašich služeb.

 

 

 

BOJÍTE SE JÍT S KŮŽÍ NA TRH

 

Čím víc očí se k vám bude upírat, tím víc kritků budete mít. S tím musíte počítat. Důležité je, uvědomit si,  odkud ta kritika přichází a podle toho jí věnovat pozornost.

 

Přichází od někoho, od koho se učíte a kdo je pro vás vzor pro své úspěchy?

Nebo od někoho, koho neznáte a kdo jen tráví celé dny komentáři na sociálních sítích?

Je to konstruktivní kritika od vašeho klienta, nebo pokoutní pomluvy?

 

 

Nikdy nebudete mít 100% spokojených klientů. Vždycky jeden nespokojený nadělá větší humbuk, než 100 spokojených.

Vždycky budou rádoby chytráci, co vám budou říkat, jak máte dělat svou práci. Ale tím se nesmíte nechat vyvést z míry.

 

Věděli jste, že na Amazonu byla kniha o Harrym Potterovi hodnocena jako nejhorší kniha všech dob?

 

Důležité jsou výsledky, kterých dosahujete a lidé, kterým pomůžete. Soustřeďte se jen na ně. Pak zbytek nemusíte řešit.

 

 

 

 

 

ČEKÁTE A  DOUFÁTE

 

Už jste řekli všem známým, co děláte.

Utratili jste peníze za webovou stránku, vizitky, papíry a rozeslali jste horu e-mailů.

A teď už jen čekáte, že se u vás dveře netrhnou.

A čekáte...

a čekáte.

Nakonec jste rádi, že se na vás bratránek z matčiny strany obrátil s prosbou o malou výpomoc.

 

Umět svou práci, je jedna věc, ...

...ale umět ji prodat, druhá.

Nejčastější chybou, na kterou doplatí většina idealistů je, nemít plán, jak služby prodat.

 

Fungující recept, jak získávat nové klienty a jak si udržet ty nejlepší.

 

Věděli jste, že průměrně je třeba, aby o vás potenciální klient slyšel 5x-7x, než se rozhodne využít vaši službu?

Naplánujte si krok po kroku, co budete dělat, kdy a proč.

 

 

 

BOJÍTE SE, SVÉ SLUŽBY PROPAGOVAT

 

nebo možná neznáte způsob, který funguje. Pokud neuděláte lidem nabídku, tak ji NEMOHOU PŘIJMOUT.

 

Pokud nevíte, jak na to, měli byste se fofrem přihlásit do tréninku Master Class!

 

Vidíte? .... vůbec to není těžké :D

 

 

 

 

NEVÍTE, KOMU SVÉ SLUŽBY PRODÁVÁTE

Klíčem k úspěchu je, znát své budoucí klienty a nabídnout jim přesně to, co potřebují, formou která jim nejlépe vyhovuje.

 

protože... když je neznáte, tak nabízíte služby pro všechny.

 

 

Podnikatelé a jejich firmy nejsou všichni stejní a ani nepotřebují stejné věci.

Pokud nabízíte službu pro každého, neoslovíte nikoho.

 

Nemáte, jak je upoutat, ani přesvědčit, že své práci rozumíte.

Nemáte, jak nabídnout konkurenční výhodu, oproti komukoliv jinému. A to ani oproti asistentům v klasických kancelářích.

 

Zjistěte, kdo jsou vaši ideální zákazníci a na ty se zaměřte.

Ukažte, že rozumíte tomu, jak to ve firmách, jako je TA JEJICH, chodí.

Že své práci opravdu rozumíte lépe, než kdo jiný.

 

 

 

 

 

MÁTE PŘEHNANÉ, NEBO NAOPAK ZBYTEČNĚ NÍZKÉ SEBEVĚDOMÍ

 

Nejčastější chybou, kterou lidé začínající s prací virtuálního asistenta dělají, je sebevědomí na nesprávném místě.

 

Mnoho začínajících virtuálních asistentů má obavy, jestli to zvládne.

Bojí se zeptat, aby nevypadali hloupě.

 

Přiznat, že něco děláte poprvé, není slabost.

 

Naučte se svou práci co nejlépe. I k tomu vám pomůže úzká specializace.

Když si víte rady v téměř každé situaci, sebevědomí už přijde samo.

Když si totiž nevěříte vy sami, jak vám mají věřit klienti?

 

 

 

Někdo zase má opačný problém. Myslí, že když v kancelářích strávil posledních 10 let, už se nemá co učit.

Bohužel,... TĚĎ VÁM SPLASKU VAŠI BUBLINU. Takoví lidé se vzdávají nejčastěji.

Jsou zvyklí na to, že jsou v kanceláři jako doma. Když zjistí, kolik toho je třeba znát a náhodou se stane, že jim něco nejde, tak to nesou hůř, než ostatní. A vzdávají to.

 

Nepodceňujte se, ale ani nepřeceňujte své znalosti.

 

 

 

ZALOŽILI JSTE SVOU PRÁCI NA DOMNĚNKÁCH, NE FAKTECH

Než má člověk vlastní děti, ví přesně, jak by se ostatní rodiče měli chovat.

Kdy by své děti měli okřiknout, kdy utěšovat, kdy by jim měli jednu vlepit.

 

A hlavně vědí naprosto přesně, co oni, ...až budou rodiči, NIKDY dělat nebudou.

 

Pak  najednou jdete po ulici, vaše hystericky řvoucí dítě se vám houpe na šále a vy si říkáte, kde se stala chyba. Protože nic z toho, co jste považovali za výchovné, nefunguje.

 

S prací virtuálních asistentů je to stejné.

 

To, co si myslíte, že klienti chtějí, a to, co opravdu chtějí, jsou dvě různé věci.

Stejně tak to, že si myslíte, že něco bude fungovat, neznamená že bude.

 

Předem si udělejte průzkum.

Zeptejte se vašich potenciálních zákazníků, co chtějí a potřebují. Co si myslí.

 

Neptejte se vašich přátel, ani maminky, kámošek na Facebooku, ale přímo těch, komu chcete své služby nabídnout.

 

Měřte.

Na čísla jsem levá, ale velmi rychle jsem se naučila, že se bez nich neobejdu.

 

Abyste mohli plánovat fungující podnikání, musíte znát výchozí údaje, jako např. kolik lidí navštěvuje vaše stránky, co je nejvíce zajímá, nebo naopak vůbec.

 

 

 

 

NEJSTE JAKO ZKUŠENÉ MATKY

 

Když se vám narodí první dítě, myslíte si, že se neobejdete bez všech těch věcí, jako je lehátko do koupele, koš na pleny, a plno jiných nesmyslů.

Voláte záchranku, když dítě strčí špinavou ruku do pusy.

 

Při třetím dítěti už si jen říkáte, jestli je oběd nutný, když už snědlo půlku pískoviště.

Používáte jen věci, které jsou opravdu nezbytné a okřikujete ho, jen když mu jde vážně o život.

 

Nedělejte stejné chyby, jako všichni ostatní.

Neplýtvejte časem, penězi a energií na hledání řešní a fungujících postupů.

 

 

Sami si zkazíte reputaci, když budete za běhu na svých klientech věci teprve testovat.

 

 

Ne všechno bude od začátku perfektní. Ale vybírejte uváženě, jestli nástroje které používáte, vaši práci spíše nekomplikují, než usnadňují. Jestli nevyhazujete peníze, které by šly využít lépe, za naprosté zbytečnosti.

 

 

 

 

NEJDETE DO TOHO NAPLNO

 

Nadšení pro věc a vztah k tomu, co děláte, je cítit na míle daleko.

I on-line.

Pokud svou práci berete jen jako příležitostný šolich, zákazníci to vycítí.

Pokud nabízíte určitou skladbu služeb jen proto, že se to zdá jako nejjednodušší cesta...

To pak možná ani nezačínejte.

 

Jak jsem řekla. Pro majitele firem je jejich podnikání důležité. Je to styl života. Chtějí cítit, že jste jeho součástí. Chtějí věrnost, loajalitu, důvěryhodnost.

 

Ne ve vašem sloganu. Chtějí to cítit z vás.

Pokud práci virtuálního asistenta berete jen jako způsob, jak přijít snadno k penězům, pak se na to raději vykašlete.

 

Pokud jste se rozhodli, že chcete začít budovat fungující firmu s dobrým jménem....

měli byste nabízet služby, které lidem opravdu pomůžou a jsou na vysoké úrovni...

pokud máte cíl, vydělávat SLUŠNÉ peníze, pak to na vašem projevu bude znát. I když si to sami ani neuvědomujete.

 

Jelikož čtete tyto řádky, pak si myslím, že máte ten správný zápal.

Že se chcete vyhnout zbytečným chybám.

A že svou práci chcete dělat poctivě.

 

Proto se nepodceňujte a nesrovnávejte s ostatními. Je totiž dost pravděpodobné , že ten asistent ke kterému tak toužebně vzhlížíte, protože je na závodní dráze několik metrů před vámi, je ve skutečnosti o celou jednu dráhu pozadu. A vy, jako začátečník, jste to jenom nepoznali.

 

Začněte na sobě makat. To je nejlepší předpoklad úspěchu.

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.